tirsdag 16. mars 2010

Vårtegnene kommer flygende om dagen.

Så dukket det opp et nytt vårtegn i hagen min.
En stor flott sidenvans kom på besøk.
En fantastisk vakker fugl som jeg bare ser her om våren. Da er den nok bare på gjennomreise. Fikk et tips inne på Foto.no i fjor, om å plukke rognebær å ha i frysen, til de ville komme tilbake nå i vår.
Det er jeg glad for at jeg hørte på. Fantastisk å se disse fuglene så tett innpå huset. Rognebærene gikk unna, og jeg fant fort ut at de også liker druer:) Håper jeg får ha dem her noen dager, før de tar veien, ja hvor, det vet jeg ikke.

Pønkeren på gjennomreise....
Delikat:)

Vil ha mer rognebær!!!!!!!!

Hva lurer du på!


Fjærene må holdes ved like.

7 kommentarer:

  1. Så utrolig flotte bilder! Både av sidensvans og av rådyr. Du er heldig som har tid, ro og mulighet til å fange dette - og vi er heldig som har deg som deler med oss.

    SvarSlett
  2. Meget flotte bilder du viser her. Dette er en fugl jeg ennå har tilgode å se her vest.

    Mvh
    Per E.

    SvarSlett
  3. Wigdis, Per Einar og Dirk, tusen takk.
    elin

    SvarSlett
  4. Herlige bilder av denne flotte fuglen...
    Smart at du tok vare på litt rognebær, de kom skikkelig til nytte her..
    Utrolig hva du får besøk av i den flotte hagen din..

    mvh Ole Arne

    SvarSlett
  5. Mange flotte bilder av sidensvanser du viser oss her.
    Har så lyst å dra opp til deg en helg og feste denne arten på prikken.

    mvh duy

    SvarSlett
  6. Tusen takk Ole Arne og Duy.
    Det er nok ikke tiden å besøke foringen min nå Duy. Lite fugler der nå.
    Sidensvansen er her bare to dagen, hvor den flyr videre vet jeg ikke:)
    Ha en flott påske.
    elin

    SvarSlett